הגבינות של נני
איך מרכיבים ומגישים מגש גבינות

מארחים את החברים או המשפחה ואתם רוצים להרשים בלי לבלות שעות במטבח? מגש גבינות איכותיות הוא הפתרון האולטימטיבי, השאלה הגדולה היא איזה גבינות לבחור, איך מגישים, מתי מוציאים מהמקרר ולצד מה מגישים.

כדי לתת מענה לכל השאלות האלה הרכבנו עבורכם את המדריך המושלם להרכבת פלטת גבינות.

מה מגישים ליד
לצד הגבינות כדאי להגיש לחם איכותי וטרי או באגט ממאפייה טובה. עוד אופציה פחמימתית היא קרקרים מלוחים או ברוסקטות.

רעיון נוסף לשדרוג הוא לשים סביב הגבינות פירות יבשים, אגוזים מסוגים שונים, זיתים, עגבניות מיובשות או פירות חתוכים כמו תאנים או ענבים שמאזנים את החריפות והמליחות של הגבינה.

גם ריבת פרי טובה תשתלב נהדר, בעיקר עם גבינות חריפות.

מתי מוציאים מהמקרר
מומלץ להוציא את הגבינות מהמקרר שעה-שעתיים לפני ההגשה כדי לאפשר לגבינות לשחרר את הארומה שלהן ולרכך מעט את המרקם שלעיתים מתייצב מאוד בקירור.

יוצאות מן הכלל הן גבינות רכות וטריות שכדאי להוציא רבע שעה לפני ההגשה.

איך מגישים
הדרך הכי מרשימה ויפה היא להגיש על קרש עץ, במשולשים גדולים כשלצידם סכין מתאים לחיתוך על מנת לאפשר לאורחים לחתוך את הגבינה לגודל הרצוי. חשוב לא לחתוך את הגבינה קודם כדי שלא תתייבש.

מומלץ גם להוסיף לצד הגבינות קיסמים קטנים להרמת הגבינה החתוכה.

איך להרכיב פלטת גבינות

איזה גבינות
חשוב לשלב כמה סוגים של גבינות – רכות וקשות, עם טעמים עדינים וכאלה עם טעם דומיננטי, העיקר שכל אחד יוכל למצוא את הגבינה שהוא אוהב ולהטעים אותה ללחם, לפרי או ליין.

הנה המלצה שלנו על גבינות שיתאימו למגש:
– גאודה הולנדית מקורית מחלב פרה/עיזים חצי קשה (הגבינות של נני) – מדובר על אחת הגבינות הכי נמכרות ונפוצות בעולם עם תכולת שומן של 30%. ניתן לחתוך את הגבינה לפרוסות או קוביות ומומלץ להגיש אותה לצד יינות לבנים יבשים.

לביבות כרישה צ'דר וגאודה
– קממבר איסיניי סור מר – גבינה עם מעטה מעט קשה ופנים בשל ורך. טעמה דומיננטי והיא נחשבת למלכת מגשי הגבינות. מומלצת מאוד לצד לחם כפרי, ענבים מתוקים וקברנה סובינין.

גבינת קממבר איסיניי סור מר
– גבינת צ’דר אנגלית, 33% שומן, חצי קשה (הגבינות של נני) – הגבינה מיוצרת בצפון מערב אנגליה ומאחוריה מורשת של 3 דורות בייצור גבינות בריטיות מסוגים שונים, בינהם הצ’דר.  ישנם 2 סוגי צ’דר, לבנה וכתומה, כאשר צבעה נוצר כאשר מוסיפים לה בטא קרוטן המוסיף גם צבע אך גם פיקנטיות.

גבינת צ'דר
– ברי לה רוסטיק – גבינת ברי שמיוצרת באזור לורין בצפון מזרח צרפת ומתמחה בייצור קממבר וברי. הגבינה נחשבת לאחת הגבינות המפורסמות בצרפת וגלגל ממנה במגש הגבינות יהפוך אותו למרשים וטעים במיוחד. רצוי מאוד להגיש את הגבינה לצד באגט טרי או לחם דגנים והיא הכי טעימה במצבה הבשל אז תקבלו פנים רך ומעט נוזלי.

גראטן תפוא, בטטה וגבינת ברי
– ברס בלו – גבינה כחולה עם טעם עשיר שמזכיר את הגורגנזולה האיטלקית. הגבינה רכה ונימוחה מבפנים ותתאים במיוחד ללחם כפרי וליין אדום.

ברוסקטות עם אפרסקים
– גבינת עיזים Rulo cabra natural  – גבינת עיזים רכה, כמעט טרייה, שעברה יישון קצר. לגבינה טעם עדין וניחוח קל של חלב עיזים והיא מגיעה באריזה מיוחדת השומרת עליה ומאריכה את חיי המדף שלה כך שתוכלו לשמור אותה אצלכם במקרר עד לרגע שבו תרצו להניח אותה על מגש הגבינות. הגבינה משתלבת מעולה עם יין אדום צעיר.

פיצה עם גבינת עיזים עם בצל, שום קונפי, זיתי קלמטה

– גבינת מנצ’גו 35% שומן, חצי קשה דחוסה (הגבינות של נני) – מלכת הגבינות הספרדיות שקרויה על שם האזור בו נולדה ובו היא מיוצרת – אזור לה מנצ’ה במרכז ספרד. הגבינה נהנת מהגנה על שם המותג ורק גבינה המיוצרת מ-100% חלב כבשים מזן לה מנצ’ה ועל פי תקנות מיוחדות יכולה להקרא מנצ’גו. טעם הגבינה עדין אך עשיר והיא מופקת מחלב כבשים. מומלץ לחתוך את הגבינה לקוביות ולהגיש לצד יין אדום.

גבינת מנצ'גו

 

Scroll to top
X